Förändringar i inpassagesystemet

23 Nov

From den 1/12 så kommer alla gruppkoder till huvudentréerna i Hus A och Hus B att tas bort.

Förutom porttelefonen så kommer endast våra vanliga taggar att kunna öppna dessa två dörrar.

En ändring som kommer att föras in under kommande vecka är att boende i Hus A kommer med sin tagg att kunna öppna ytterdörren i Hus B, och boende i Hus B kommer att kunna öppna ytterdörren i Hus A.

Som vanligt om ni har problem eller andra frågor kring inpassagesystemet, var vänlig att kontakta mig via email.

Mvh
Marcus

Asfaltering

21 Nov

Asfaltering kommer äntligen att ske från stora vägen till vårt parkeringshus. Detta kommer att ske nästa vecka på onsdagen 26 nov med start kl 07.00 och beräknas vara klart kl 17.00.

OBS! Inga in- och utfarter från vårt parkeringshus kommer att vara möjligt under denna tid.

Mvh
Styrelsen

Porttelefonen

15 Nov

Hej!

Igår genomgick jag utbildning i vårt inpassagesystem 🙂
Jag har uppdaterat porttelefonen enligt listan med nummer från den extra föreningsstämman.

Skulle fortfarande någon person saknas eller något nummer som är fel, vänligen skicka ett mail till mig på marcus@dyngevig.com så fixar jag det.

Detsamma gäller även om du får problem med dina färgglada taggar (gul, röd, grå) eller fjärrkontrollen till garaget. Maila mig så fixar jag det.

Mvh
Marcus

Kontroll av värmeåtervinningssystem samt byte av filter

5 Nov

Hej.

Nu är det dags för den första och årliga kontrollen av varje lägenhets värmeåtervinningssystem. Vid detta tillfälle kommer båda filtren att bytas i alla lägenheter. Denna första gång kommer vår förening att stå för kostnaden eftersom det varit mycket byggdamm och för att alla fläktar ska vara i samma skick.

För att kunna genomföra denna service och filterbyte måste montören kunna komma in i alla lägenheter, därför vill vi att ni svarar om det är ok att han går in med huvudnyckel om ni inte själva är hemma.

Om ni inte vill att han går in utan att ni är hemma och ni inte har möjlighet att själva öppna för honom, får ni ta kontakt med utföraren och planera ett nytt datum. Detta kan då komma att bli en extrakostnad för er. Killen som skall göra jobbet heter Martin Cleve och nås på 0738-307757.

Ni kommer att ha fram till den 19 november på er att svara, arbetet kommer att ske under vecka 48, närmare bestämt den 28/11.

Med vänlig hälsning
Styrelsen